Monday 23 October 2023

Skolegang

 

Lugten af vådt ler, våd slikker og glasur.

Lugten af Chlor.

Den manglende lugt ved eksploderende flødeboller i vaccumbeholder.

Duften af Julliennesuppe.

Duften af havregryn brændt i sukker.

Duften af nybagt brød.

Lugten af våd tavlesvamp og ditto klude.

Lugten af landkort, der blev trukket ned fra loftet.

Duften af høvlspåner.

Smagen og lugten af blod, da min engelsklærers knytnæve knockoutede mig til tre dages hjernerystelse.

Lugten og lyden af de svedne bondeknolde fra sjete C, der faldt ned fra ribberne, fordi de var faldet i søvn.

Min musiklæres gustne ånde, da han med et kvælertag om min hals forsøgte at presse mig ud over et gelænder.

Lugten af brændt lyng fra en milebrænding.

Lugten af Svovl, Salpeter, Kul og Fosfor.

Lugten af udhamret kobber.

Duften af frugter, grøntsager og korn.

Lugten af leverpostejsmad der ramte lige forbi viceinpektørens ansigt og satte sig fast på karmen.

Duften af frossen mælk.

Lugten af dampende varm tis fra Helles tekande, da hun åbnede den midt i en time.

Lugten af hugorm og snog fremvist i biologilokalet.

Lugten af en snes undslupne jagtedderkopper. Lugten af en bestemt piges angst.

Den generelle lugt af linoleum og vinyl.

No comments: