Friday 31 December 2021

:::



Nærmere end vi aner ja 

ja der har vi hjemme 

ja der har vi sværmet 

for længe og for dybt 

ja der forlod vi nærmere end vi anede 

hvordan kunne et farvel nogensinde lyve.


Sværmer og søger, sværmer og søger 

bilen med soltag som drypper her ned 

lungebetændelses bilens snestorm 

ved du hvad det betyder 

hvad det betød for os.


Nærmere end vi aner 

bilen vi snød igang 

ja det har sørme bragt os nærmere 

det uendelige ocean 

og en havnemole stor som dit strubehoved 

nærmere end vi aner 

kør, farvel, var en løgn.

Sværmer og søger, sværmer og søger 

i bilen hvor du befaler mig at være en anden 

lungebetændelses bilens snestorm 

så tæt på at være det som det betyder

hvad det betød for os.


Ja, jeg vil finde et hul i hegnet

et hul i ørets storm, hvorfor

er alle de stier så høje

hvad hvis du kom til stede i dit ansigt

ville du så stadig bladre billedbøgerne igennem

og mindes fra hvilken sky du faldt ned i denne egn.


Det er det som jeg elsker ja

kun det jeg elsker ja

søg mig med din hårde diamant

spil mine riller rundt og rundt

søg mig tovligt i skrænternes trakt

du ved hvad det betyder

sådan cirka for os

nærmere end vi aner

tusinde kilometer borte

nærmere end vi aner

åh, ja.




 


No comments: