Sunday 12 December 2021

Et skår i en katedral af kvadratiske stjerner

 

 

 

 

 

 

 

Din stemme er en nåde af frydefuld nåde

 

 

 

når dugdråber i spind og jeg

 

 

 

er dækket til af vores til randen fyldte kop

 

 

 

og rystet af hymnisk

 

 

 

fællesskabsfølelse læberne tipper over

 

 

 

af mirabelleblomstring

 

 

 

i kumulus akkumulering

 

 

 

et skår ude af kontrol

 

 

 

under din bagagebærers brostenshumpende jubel

 

 

 

dit røgsværtede chesterfieldhjerte

 

 

 

kan jeg ikke gradbøje puppes hår med

 

 

 

dine øjne giver mig vagtsomme ornamenters tekster

 

 

 

de der kan åbne

 

 

 

den sitrende spaltning

 

 

 

mellem hoved og have

 

 

 

jeg har ingen rækker af fremmanede tinsoldater til at nedskyde dine kys

 

 

 

jeg siger ja til fuldmånen og fuldmånen

 

 

 

oplyser din græske tragedie

 

 

 

så du hjemvendt

 

 

 

må krølle alle ord sammen

 

 

 

i elsker.







 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No comments: