Saturday 30 December 2023

Strandet

 


Jeg ser nok af em

i færgernes kølvand

ved lavvande kunne vi måske stadig vide

hvorfor jeg danser og snurrer sådan rundt

kun den lysfyldte glæde finder jeg

som snehvirvler der lyser

ud over de dvælende vandes øjne

det fører mig hjem

til den søster jeg søger.


Kys giver det ønskede løft

Shelley indpakket i tåge

med juni måneds ildfluer og solsorteflugt

Mefistokysset vælger jeg at dysse

ned i søvnens duggede rige

sjovt hvordan ugler kysser min skumring

en bevægelse langs sneglehusets inderside

gamle rum at indtage på ny

nu får du vished i dit gæstehus.


Åh, hvor bølgerne stadig lever

lavvandets lykkehjul

aftensymfonier forstærker kun

hvad jeg har set i nok af hvirvler

søster, jeg strækker mig

og skubber lykkefryd som ringe i vand.


Ved midnat at nyde gammel glæde

kun for at vågne udskældt og nede

stjernegavlenes kø

dufter af velkendt kløverhø

en gavekultur endnu i det dunkle

kysser sagte sit løfte

og viser kysset sin gave

og pakker gaven ud

med en stjerneklar ringen i øret.





 





No comments: