Thursday 28 December 2023

Kravler

 

Jeg overtaler regnen til at se sig øse

jeg driver ordene til at komme

       i sætninger der overvinder sig selv

hvert signal har jeg hørt som hovslag klokken elve

hver efterklang klippet ud med søvnens saks

fra Elias stammer recepten sin stammen

gentagelsesrim i spejlvendte sætninger

havren undlader at fylde os med fatale øjne

den æder os op imens den svælger tågens smæld

hver ironiske dåse jeg rammer

ufuldendt - hver faderlige velsignelse

jeg overraskes af ubetydelige stik

       foran oboens mere fyldige landskab

jeg venter under toget, rystende i svellers sved

hvem kunne mon ellers elske 

       togstammer højere end stjerner

jeg hører kometregnen tromme med stjernernes hvin

ser hvordan nabokarvanerne løfter sig

som en steppebrand over landet

på begge sider af den smalle grøft.







 






 

No comments: