Friday 22 December 2023

Identifikation



Katten æder dem alle 

                      efter at have kaldt på Vashelot

vores omtågede tilskodede nødråb

                      er tossernes udfoldede landkort

ud af havuglens tuden stiger kuffertmotiver

ingen ved rigtig hvorfor 

                      Alaska er gået i selvsving

udbyttet er en tue myldrende liv

hvert hjem er ni agre dukket frem af mørke

jeg er illusionen der kalder på sin skat

hver og en af os åbner bogen

hver og en af os køber de z-formede elme

og ud af os gjalder kaffetræets økserim

i den store himmels spejl ser alfabetet

jeg er en hvilende celle i urhavets skød

skyerne kender mit hvilested

fra mine ukønnede øjne stråler Enok

jeg er ægget tyttebærmågen tabte

mine fødder er Alaskacirkler

jeg hiver efter vejret i hver en bjørn

sækken med tusser kvækker som vatterpas

ud over alle palindromer 

                      farves æteren med leviterede biller

Akasha-kronikken æder rødderne

                      på det synske træ

den afdæmpede kompostgråd lyder ikke mere

jeg passer til havgusen 

                      som kysser vadehavskvæget

jeg er siderne som hyppes over hvert bogstav

i alt der er.








  

No comments: