Monday 20 November 2023

Det ukendte og det kendte



Jeg kunne ikke give slip

på det jeg ikke kendte

og alligevel slap det,

som jeg ikke kendte, væk

og da det langt om længe

kom tilbage

kunne jeg ikke genkende det

som noget jeg kendte

jeg kendte det ikke

det var ukendt

men alligevel kendte jeg

det, som jeg ikke kendte

selvom det var sluppet væk

og jeg ellers havde sagt

at man aldrig skulle

at man ikke måtte

give slip på 

det, som man endnu ikke kendte

som man næsten lige 

var begyndt at kunne kende

og så lærte jeg det at kende

jeg kom til at lære det ukendte at kende

det ukendte 

som hele tiden havde været der

og alligevel var sluppet væk

og nu vidste jeg

at jeg skulle give slip

både på det jeg kendte

og på det som jeg aldrig før

vidste, jeg kunne have kendt

men da jeg gav slip på det kendte

blev det kendte

ukendt igen.








 

No comments: