Friday 6 September 2024

Lukker min barndoms valgmuligheder



Lukker min barndoms valgmuligheder 

bliver symmetrisk som nybagt brød 

mumler min afsked 

forlader til min fortrydelse 

næste station 

efterlader min berøring på perron 

lader mig sennepsgul være nabo til fald 

luften gennem det åbentstående vindue 

spytter dagens overvindelse 

fylder igen frisuren med tomhed 

vel ikke sådan atter alene 

tilsyneladende ringer følelser mig op til samtale 

basilikumminutters skyld 

skal uvilkårligt gribe  

selv om jeg ikke kan nå 

kærligheds usammenhængende glimt 

har lyst 

vil smuk alder 

lytter til yndlings sales musik 

paraply i morgenens tulipanbælte 

føler intenst T-shirts snuptag 

følger min sommers chokolade ind i ind 

forlader min barndoms fakler 

lukker min barndoms valgmuligheder. 







  

No comments: