Tuesday 24 September 2024

Du kalder på mig med bløde læber



Du kalder på mig med bløde læber 

du afmønstrer snesevis af de der blot nøjes 

du melder den dumme klode glødende grotter 

du medbringer røgsignaler syet ind i din lomme 

du møder helte-sønnen 

         med posen fuld af punktum. 


Kan det virkelig være hestens hove vi hører 

dundre gennem den nye rydning 

kan viben fejre støv i hvirvler 

på tåspidser række natten 

hypofysens trommehvirvel? 

 

Jeg maver mig gennem samme tunnel 

jeg hører dig kalde 

og rækker ud. 


Vi er polerne med det udspændte lærred 

døden har vækket vores ømmeste halse 

vi vugger solen i hove og roser 

døden er noget så dygtig 

til at hygge med kys fossende fra alle fans. 


Rugmarkens rolige tyggegummitrampolin 

kan få os til at falde 

til ro i de ranke tårne. 


Du kører nådens Mercedes-Benz 

gennem nattens forgrenede vener. 





 

No comments: