Sunday 23 June 2024

Den brugte brugde



Jeg er den brugte brugde 

jeg er den oversavde dame 

jeg hører min stemme fra brysternes dyb 

jeg er den brugte brugde 

min slags forsvandt for længe siden 

jeg er det sjusfødte timeglas 

jeg er den brugte brugde 

min slags forsvandt for længe siden 

og er først nu vendt tilbage 

jeg ser soldaterne komme hjem 

i deres kister 

og jeg kender deres blomster på klippekystens kant 

jeg er den brugte brugde 

jeg er det tynde timeglas 

med skulderen mod ørkensand 

jeg er den brugte brugde 

som forsvandt ud for Achills kyst i 1984 

jeg er den brugte brugde 

et ocean fylder min hjerne 

et ocean strømmer gennem min mund 

vi skal alle forvandles 

og de døde skal opstå som uforgængelige 

vi skal ikke alle sove hen 

jeg er den brugte brugde 

hør kirkeklokkerne ringe under bølgerne 

jeg er den brugte brugde 

jeg er en hvilende celle 

i urhavets skød.








  

No comments: