Sunday 17 September 2023

Aspergers sorte bær

 


Drikker af de grå farvekilder

for at give kærligheden 

             sin guddommelige velsignelse

ønsker kun at skænke den et kærligt centrum

give solen et venligt ansigt

jeg forbliver trofast elskede

og er nu blevet vores ængstelige Gud

hurtigt fuldt vågen

falder blomsten til mig på mit låg

med rygge vendt mod brodersolens center

kunne jeg glide forbi den sorte zone

uddød eller bare gået bort

smerten dør så ofte bitter

at sove døgnet hele mit liv

livsvanviddets tanker går i stå

hver især går vi til mirakelstammen

hvor jeg så sødt kyssede dig

stille længsel fuld af glæde

rosens former i en diset have

kommer tidligt

i livets sarte glød tusinde gange

tusind gyldne ringes strålende sværd

vores levede liv dybt bevæget

og blåt

af synets langvarige brug

foråret er blevet sødere nu og mere stille

cirkelbegæret mere gådefuldt

idet strøm udgyder kærlighed

i et bag dæmninger

voksende begær.









 

No comments: