Thursday 29 August 2024

Af rygge kommer vores faste narkose snøvlende

 


Af rygge kommer 

         vores faste narkose snøvlende 

skuespillets hofvippe - 

et brag af et landkort 

           tapper halsen for kobbermønter 

opdæmmede rebus siver gennem væggen 

står i stråler 

   ud af skuffer, lampe-udtag og stikkontakter 

jeg luller den nøgne kælders snotnæser 

rødkålen pønser på 

         at slette tegnene på stråling 

om natten drikker min krop lotus blomster 

i en sådan grad 

           at jeg får Jack Nicolson hår. 


Med glæde meddeler havreneg 

at somagåden tømmes for lykkemug 

er tæppet dækket så ryk teltpælene op 

stumme hekse 

   får laksen gennem tåge og dug 

ind i glædens nat 

visk mord ud af månens krater 

løgets dyd er alligevel døvhed 

jeg deler vodhalsens visioner 

mur os nu bare op i vores næser 

kejseren løber som en ivrig saft 

gennem dyremåners hårde kerne 

jeg sidder på hug 

         under de mægtige tordenskræpper 

høstengelen har fundet mig. 





 


No comments: