Sunday 21 July 2024

Den malkede galge

 


Jeg nøjes med visernes receptpligtige svæven 

hverdagens vod viser mig hvad tivoli tør 

den retvisende hov træder med kaffefilter 

hver eneste lille korn i det bløde sand.

 

Ved flammernes hus 

har vegetationen værget volumenrater 

æder din blues mest for stemmens skyld 

sammensmelter mod en håndfuld mos 

hver sukkerdråbe hagen slipper.

 

Den løse tand er et kattestudie 

et kup jeg lægger mig ind i 

hundenes drømme tisser kys 

jeg nøjes med visernes receptpligtige svæven

hvaler tøjret til oceanernes kop.

 

Jeg erindrer koppen komme tilbage 

tæt pakket med fakirens søm 

og hørfrø som farver verden rød 

længe inden øjet fanger himlens blå.

 

Stadig den samme malkede galge i løvens gab 

æg lukker mig inde bag trommens lyd 

busket halbal kysser kagernes landkort 

jeg lader mig svæve over firkløverens hånd 

blot for en rødhåret piges blomstrede hat.

 

En tovende tipper storfodens tirsdag 

ned i en revne 

   min kuffertkåbe hev efter vejret i 

jeg føder dunhammerkroppen med sæd.

 

Et sort kor af musevikke 

redder kyklopens store behårede famlen 

jeg lægger mig ind i hundenes drømme. 







 


No comments: