Wednesday 4 January 2023

:::

 

      Hvor mon solen står?

      stråler den på mig?

      åh, jeg måber når

      solens stråle leg.

 

      Falder regnen svær

      sætter jeg mig her

      lukker bladdun i

      tæller så til ti.

 

      Hver en stråle sol

      på min grønne stol

      vikler ud et garn

      jeg er lysets barn.

 

      Lille blomsterbi

      kommer til mit slot

      kommer kun fordi

      blomsterstøv er godt.

 

      Vind som går forbi

      løfter skørtet op

      vugger kronetop

      synger melodi.

 

      Synker solen så

      ned i havets blå

      højt fra nattens rum

      åh hvor blir jeg stum.

 

      Kalder stjernen klar

      luk dig blomsterkar

      stiller mørkets sko

      jordens blomst til ro.   

 

 

 

No comments: