Monday 1 August 2022

:::

 



 

Under løvet ligger noget og lurer

det er mørket som åbner sig saftigt op

under alt får dørens karme farver

driver i land under en hvirvelstorm.

 

 

Under din rygrad svømmer en kur

lærkesang kommer som salig fryd

du som kalder kommer nær

som nøgler gør i deres låse.

 

 

De som kræver dig at købe lykken fri

de som kaster deres fødder op

og mageligt dykker ind i din søvn.

 

 

Bag skovens gøgekuk er du løse ærmer

hvor blir du af

jeg håber at være nær

tør du sy os et karry løft.

 

 

Under hver ting svæver du

du rækker og rører som et myreslugerbål

når jeg er faldet her ind

hvor dit hjerte slår.

 

 

Hvor jeg føler hvert lyn

gribe mit ja, mit håb

hvor er du torden som slår og slår

jeg findes modtagende her

som en klodes himmel.

 

 

De som kræver dig at købe lykken fri

de som kaster deres fødder op

og mageligt dykker ind i din søvn.

 

Bag skovens gøgekuk er du løse ærmer

hvor blir du af

jeg håber at være nær

tør du sy os et karry løft.

 

 

Under løvet ligger noget og lurer

det er mørket som åbner sig saftigt op

under alt får dørens karme farver

driver i land under en hvirvelstorm.

 

 

 

 

 

 


No comments: