Sunday 25 April 2021

Kræv rum i murværk





Fødder under dynen; solen skinner på 

en heftig cirkel i marken med korn 

kufferter pakket ved Ingemanns grav

et øde tivoli med oprette rifler

knurhanehænder at skrubbe rene

jeg græder helt stille.


Græshopper hepper med solen i zenith

en sytråd syr dage sammen til døgn

en arm så lang i stjernernes slugt

skinneben fremkalder forgangen glæde

jeg er allerede ude at vandre igen

og græder helt stille.


Hængebirken er et forlængst overstået bankrøveri

tysh, sluk ikke mandagens skær

reserver en flammefri kiste

øjnene lukkes og går solo

skær ærmerne fri af spændetrøjen

kræv rum i murværk

jeg græder helt stille.


En line hænger og vugger

fik nok af den evindelige bortgang

otte igloer skænket til forsvundne arvinger

jeg står i min have og haven

er kegle for universet gennemstrømmet

af plovfurer og sølvpoplens latter

jeg græder helt stille.



 

1 comment:

Anonymous said...

Hvor er det fint.
Der er godt.