Monday 7 March 2022

Chaga for et Judaskys


 

Hvem kommer og tager mig

efter alle de skridt vi gik

synes jeg kan høre nogen komme

er det køerne i stalden som snart skal på græs

syv vintre sad vi og ventede på vår

tænk dig hvor skrækkeligt

hun gik ud som en cigaret

så hep du bare på at viben kommer

dine røde læber orker du ikke længere

stærene sidder allerede tæt som sorte perler

dine røde læber orker du ikke længere

selv en enlig stork siges at have krydset grænsen

kender du ikke deres knebren

er det ude med dig

sølle mund

peger på gæsteværelset

og lygten der tænder sig selv for et lille pust.

 

 

 

 

Jeg gav dig chaga

for et Judaskys

det var takken

for et Judaskys.

 

 

Dybt bevæger sømmet sig

hvordan skal nogen moder nogensinde få ham fri

som om slagene var døve i ørets gang

for ved sådan en smertefryd løftes fjer fra fugl

skynd dig løsn søen af tårer

kom og søm de stumme læber

til himmelhvælvingens kummefryser

nøjsom karry kom herned

tysh, søen fuld til randen

sørger her i lysets blafren.

 

 

 

Jeg gav dig chaga

for et Judaskys

det var takken

for et Judaskys.

 

 

 

 

Hvem kommer og tager mig 

som om slagene var døve i ørets gang

efter alle de skridt vi gik

sørger her i lysets blafren

lygten der tænder sig selv for et lille pust

kom og søm de stumme læber

kender du ikke deres knebren

som om slagene var døve i ørets gang

efter de skridt vi alle gik

med hvert sit tempo af tragik

skynd dig løsn søen af tårer

køerne i stalden som snart skal på græs

som ved en smertefryd løftes fjer fra fugl

inde i en enlig glød

synes jeg kan høre nogen komme

stumme læber her i lysets blafren

stumme læber her i lysets blafren

jeg gav dig chaga

for et Judaskys.

 

 

 

 

No comments: