Wednesday 24 November 2021

CELLEKLART

 


Jeg slukker bombardementernes vandfald

og lægger mig til at sove

kuldens komme er magisk

når man lever som mos eller lav

i en lavning uglerne glider lydløst igennem

fem toner højere mod ørets horisont.


Og før drøm og før

børn har fået hesteskosjæl

lyner skumring lyskerter inde.


Alle maver er nattergales hvaler

finder sine øde øer og styrter

mod røgfarvet urtid

dér er himlen regnbue

og regnbuerne skæret fra dobbelte kloder.


Forførisk er selvets slemme akkumulering

jeg er blank som en hjerne af kumulusskyer

hør blot hvordan kaffen har opsnappet 

min snorkens hule røst

hvordan fuglene duver

mod syrentræets nøgne lodrette kapsler.


Det er hvirvlerne der sørgmodigt vokser

som balkjoler står de og synger for sig.


Mørket er tæt og lærer mig nattens oprejste blindskrift.





 



 


No comments: