Sunday 13 December 2009

'
Lyskrydset ved Oslovej siges at være i uorden. Det er en fin og fair omtale i Sentura dér! Robertus! Kritikerne er døde. Sad lige og tænkte på dig. Klart. Godt du klarede det. Ja. Jeg skal snart til et møde om psykologisk krisehjælp ... Det er noget tid siden jeg talte med ham, han sagde, det er bedst vi skifter hotel. Nu er mailen lukket, og Ordkide og direktøren er gået under jorden. Jeg ved det ikke endnu, men det er det mødet skal handle om, tror jeg. Tak! Bless! Mit jeg trækker sig sammen i et ønske om tomhed der eksploderer. Det er i orden. Vi ses! Af hvem? Med hvad? Klart! Der er nok DE ting jeg hellere stopper med før det. Jeg skriver til alt andet er slut. Og har lige fået et frimærke af en trampolin. Super flex! Nu mangler jeg bare en glasmontre. Husk frugt! Skattebasse. Vennerne forsvinder før skriften. Et jeg sløret af græs og sommerfugle. Her er ikke nogen. Ja, nemlig! Min tid som slave beskærer ordene til vulgære fraser. Tak. Puha, nej desværre min hals er sønderbombet, og sveden hagler hidsigt. Jeg er en ulmende vulkan, og trods min tilstand kræver visse situationer mig i udbrud. Men på en mærkelig måde er jeg dybere inde i mig og mere uanfægtet af diverse forsøg på omverdensmanipulationer; med en for mig overraskende og alligevel selvfølgelig voldsom kraft hævder jeg min ret til at eksistere og blive behandlet med respekt. Ellers alt vel. Den nære familie er vel, og jeg kærer mig om dem trods min sløje tilstand. Min unge ven jeg er i god bedring, og det håber jeg sandelig sandelig også du er! Jeg glæder mig, jeg trætte på vej hjem. I Tisvilde gror der pulsatilla! Nikkende kobjælde på stranden i sensommerlandet. Vi er alle sammen skrøbelige i en eller anden forstand. Hils! Er I tre? Sejr er det, at to af børnene gerne spiste plukfisk her til aften. Big Mama parmasanost, forretninger og kødsovs. Vær velsignede I smukke mennesker, ugh! Desværre ikke. Det er budbringeren, der fikser overfarten. Jeg er jo spændt op i trøjen til midt i november. Hendes mund vil sidde ved dammen og tale med mænd. Tak for invitationen! Til jubilæet vil jeg gerne være med. Ja, du er jo en gift mand nu! Er så småt på vej i retning af biblioteket. Har brygget 7 flasker saft her til morgen. Jo, vi takker himlen høj i dag. Det blir en varm dag og en febrilsk nat med sprog. Kører det på strukturturen?! Sort Merkur og kullet nattekulde. Hells Angels fik os til at trille vognene den anden vej. Lampefeber skal der til. Tager du en taxa. Dine venner bærer jo også med. Du er en heldig mand. Nattens engel omfavner også dit kvarter, for det siger jeg den skal, og det gør den. Men husk, at Askepots kjole skal bringes ud før ballet slutter, Prinsebrud! Vil du hvile lidt før ... ? Lad et dryp af paradisisk fred falde på din pande, og hjertets mod banker på i dit bryst. Jeg ønsker dig en god aften.
'

No comments: