Sunday 26 December 2021

Tal med mit sovende jeg


 

Helt nær er vi bølger

 

 

 

sådan nogle som saver familier

 

 

 

vi tuder brylluper

 

 

 

vi suger alt hvad der kommer til os

 

 

 

det er et værre hjerte

 

 

 

vi solløser hellige øjeblikke

 

 

 

alt hvad du arbejder for

 

 

 

vi tyder det ydre rums navne

 

 

 

taler med stjålne sakramenter

 

 

 

du er en søvn min søvn

 

 

 

en stol af skyer

 

 

 

vi er savnets kraft

 

 

 

vi er lysfyldte familier

 

 

 

der oppe står der én

 

 

 

og lytter

 

 

 

jeg bor i den snilde jaguar

 

 

 

ud af safranens læber sukker askeskyer

 

 

 

kom nærmere her vogter

 

 

 

sukkerknalder søde som familier

 

 

 

fødderne ser

 

 

 

de henlagte hemmeligheder

 

 

 

og helt nær ved døgnet bor vi

 

 

 

jeg føler døden nu

 

 

 

kaffekopperne står i mørket

 

 

 

i bønnernes helvede.





 

No comments: