Tuesday 5 July 2022

Krimi á la Minky:

 

”Betjenten: Du kører alt for hurtigt!

Mig: Det vidste jeg ikke, så det er ikke min skyld.

Betjenten: Det er ikke en undskyldning. Der står klart på skiltene, hvor hurtigt du må køre.

Mig: Det har jeg ikke læst. Det var der ikke tid til, når det gik så stærkt.

Betjenten: Det kan du heller ikke bruge som undskyldning. Jeg skal bruge din GPS som bevismateriale, da den viser hvor hurtigt du kørte.

Mig: Den er desværre lige blevet nulstillet og al data slettet.

Betjenten: Hvorfor i alverden har du gjort det, der er da ingen der sletter deres data på en GPS!?

Mig: Det er af sikkerhedsmæssige årsager, noget den gør helt automatisk.

Betjenten: Ved du hvad, alt det her lugter langt væk af dårlige undskyldninger. Du må møde op i retten og forklare dig foran en dommer.

Mig: Det er der ikke et flertal for. Min kammerat der sidder her ved siden af, han tager mit "parti", så vi er 2 imod 1. Men nu skal vi se fremad og ikke hænge i fortiden, så jeg kører videre.

Hav en fortsat god dag..."



 

No comments: