Friday 15 July 2022

Bedemandsenke

 


Min kone var bedemandsenke

med et kraniebjerg af ravnenæb

jeg så tredivetusinde u-både sænke

sig ned igennem lagkagens flødeskumsslæb.


Skrevet på et riskorn med apokalypse skrift

stod porten til den sorte skov

som en mur imellem to hjernehalvdeles drift

bag alle nætters lyst lå du stadig og sov.


Og ja hun var bedemandsenke

med et kraniebjerg af ravnenæb

jeg så tredivetusinde u-både sænke

sig ned igennem lagkagens flødeskumsslæb.


Englene havde dækket vores ruder

med kirkegårdens langsomme gråd

du gav mig en lille æske med 

             slangeskindsguder

kom mød mig her nede ved den flammende båd.


For ja du er bedemandsenke

med et kraniebjerg af ravnenæb

jeg ser tredivetusinde u-både sænke

sig ned igennem lagkagens flødeskumsslæb.




 

No comments: