Friday 8 July 2022

Hindbærrene

 

 

 


Jeg plukkede hindbærrene alt for sent

de havde fuldstændig tabt deres metafor

de smagte af bladlus og jord

de kunne umuligt fylde

min grådighed med andet

end fortvivlelse og savn

som overgærede tårer og regn i en tønde

fuld af myggelarver og grønne, 

                              dårligt lagrede drømme

jeg plukkede hindbærrene alt for sent

de havde hobet sig op

som soldater i skyttegrave

ramt af granatchok og kugler

jeg havde ventet for længe

og glemt deres jomfruelige sødme

hvert bær var tungt som et hængebryst

og mørkere end blod

på grænsen til sort

jeg plukkede hindbærrene alt for sent

fordi der ingen anden var

jeg kunne give deres sødme

jeg plukkede dem og smagte

smagen af glemsel og tab

jeg plukkede hindbærrene alt for sent

min mund var fuld

af deres alt for længe gemte længsel.

 

 

 

 

 

No comments: