Tuesday 24 May 2022

:::

 

 

 

 

 

 

I mine drømme er vi nøgne 

                  og stadig tiltrukket af hinanden

 

 

 

i vores svæv over husenes tage 

           og op gennem faldstammers kradsende lyde

 

 

 

hvor håbet er kåber du tænder over skovenes kor 

                      af sorte spætter

 

 

 

dine tårer kommer så sødt 

             og taber mig ud i en vrangvendt piben

 

 

 

og alt hvad du søgte i alverdens landkort

 

 

 

et kys der lukkede alle kys

 

 

 

ud hvor vi flettedes som masseovnes røg

 

 

 

kedlen som banker på mine knogler 

          så blå som knytnævens blomster på kraniet

 

 

 

og karry leger med og kaffe sparker blodet i gang

 

 

 

vores vilde dyk stadig tiltrukket 

               af det der kom og det der kommer

 

 

 

kunne vi vippe så højt

 

 

 

min krop drømmer i søvne kommer

 

 

 

du forbi og du tager et stykke

 

 

 

af mit hjerte med

 

 

 

når du går.

 

 

 

 

No comments: