Friday 15 March 2024

 


De gled hen over det glatte gulv 

             som tre skøjteprinsesser

og bagefter grinte de helt hysterisk

og kom ind 

      og trak bukserne af min lillebror

han lå i den underste køje

og jeg ved ikke hvorfor 

      jeg ikke kom ham til undsætning

jeg var vel skræmt fra vid og sans

lå og pressede hårdt om mit tøjdyr

tænkte på, at det jo var en schæfer

mindede mig selv på, 

      hvor bidsk sådan én kan være

havde pakket tæppet godt op omkring mig

og var klar til at svinge den frådende køter

lige i fjæset på den første skøjteprinsesse

men efter i nogen tid hylende af grin

at have studeret min lillebrors pissemand

løb de til alt held

tilbage ind i stuen for at skøjte videre

og nu var de blevet så ekstatiske

at én af dem fik for meget fart på

og røg lige igennem den matterede verandadør

så blev der godt nok fuldstændig stille

og selv om vi for længst skulle være faldet i søvn

sørgede jeg for at holde mig vågen

for jeg ville ikke gå glip af det øjeblik

hvor mine forældre kom hjem

og tog de tre skøjteprinsesser i forhør.

 




 

No comments: