Thursday 9 April 2020

Taksigelse:




Tak for hver dag
tak for dine stjerners vrimmel
tak for aldrig at være helt alene fordi du er i alt
tak for de evner jeg fik lov at tage med mig her ind
tak for alle fejlslagne ambitioner
tak for hvert et brombær og brønden jeg fik lov at drikke af
tak for håbet gjort til minde og for mirabelletræernes flor
tak for skriget du gav mig mod til at skrige
tak for den skønhed du åbnede mine øjne for
tak for roserne og tankens frie mulighed
tak for filosofi og åndedrag
tak for skyerne og himlen blå
tak for regnens dråber og storbyens tilhuggede sten
tak for længslen efter paraplyer under gadens brosten
tak for regnbuerne og alle ufuldendte proportioner
tak for børnene du gav en krop
tak for smerten og skæbnens lov
tak for sygdommens tornekrone som blev gelænder
tak for lyset intet mørke tåler
tak for visheden og tvivlen
tak for hjerteslaget og for tiden
tak for rum at fylde ud
tak for sjælens sorte nat som blev musik.


 



No comments: