Friday 22 April 2022

:::

 




Møder mig opdrift med brum

ildens taktik at kysse fuglenes knogler

fra tue til tue som djævel iklædt klode

en tid i tusmørkets søde kyklop

jeg kommer med kolde hænder mod din mave

klove der træder tæt på mulen

vi møder vores mad hakket op i rim

hvad end du tar på, vil jeg kysse fuglene

for han bor i skridtenes afstand

med tiskager ned af de uldne lår

glødende kul under galgernes løkker

kurv fuld af tro på det afhuggede hoved

fra højder nedsteg rummet i kys

og gav mig en trøje

et flyvende tæppe af græstørv og sod

i kejserens kuffert skiftede jeg navn

at tro en kop var alle tårer nok

kaste sin hue højt og spænde kakaoens rem

du troede måske aldrig vi kunne få den fyldt

en sti af toner langs horisontens træer

giv mig en trøje vævet af fnug.

 

 




No comments: