Friday 29 April 2016

JEG BLEV FØDT I EN TUNNELRUTSJEBANE

Bedst som du snører fossens sorg
åbnes sønnens øjenbryn
der hvor naglerne sad
vælder vældigt
hver af de gopler havet rummer
inde i den fantastisk trivelige ark
jernmennesker, vandmennesker, bøvsemennesker
ja, vaskemennesker igang med at vaske fødder
og nogle begynder at tysse
boltet fast til fødselslygter.

JEG BLEV FØDT I EN TUNNELRUTSJEBANE
JEG BLEV FØDT I EN TUNNELRUTSJEBANE
JEG BLEV FØDT I EN TUNNELRUTSJEBANE


Alle hinder kurer kønsløse
kurer og kurer
og kagler kykkeliky
og hver kuren afsøger kuren
for hvert et kurertilbudsblad
bøn indskriver spjæt
tyder gæve gøgekuk
aldrig før ynkede vi øjets kuren
så højt som dette kubebryllup
og dit øje, jævndøgnsblottet.


JEG BLEV FØDT I EN TUNNELRUTSJEBANE
JEG BLEV FØDT I EN TUNNELRUTSJEBANE
JEG BLEV FØDT I EN TUNNELRUTSJEBANE.












No comments: