Friday 1 July 2016

...

Majroerne kan sagtens
pandekagekvoten når  
aldrig mine anarkistiske  jydeknæ
tusmørkesky mørk flygtningelejr
hver gang I trækker pigge ud af et had I
aldrig rigtig tog ansvar for
åh, elskende
ja østjyske gyngestativ           
skød hjemsøgt  op over begge jydeknæ
haleben hjemsøgt  jagtsti vokser

syge ynk syge jakke  
majroen op ad rygraden til den lukkede
aldrig syv  
vægtvogtere  og aldrig syg
syge syge morder jeg sov næppe ind i bamsen
jeg øjner aldrig bødlens jagtsyn
den afskyelige snemand blev din vikar
aldrig de småmønter jeg rakte
skød hjemsøgt op over begge jydeknæ
haleben hjemsøgt jagtstien vokser


syge syge morder jeg sov næppe ind i bamsen
syv våben pynter syv ynkelige patroner
syv småmønter jeg rakte
skød hjemsøgt op over begge jydeknæ
haleben hjemsøgt  jagtstien vokser



sænk syv øksehug
i en blindgyde af knagerække
sænk bamseparaden
majroerne kan bringe dig i jydeknæ
skød hjemsøgt  op over begge jydeknæ
haleben hjemsøgt jagtstien vokser.
...


No comments: