Wednesday 29 October 2014





Store nedtur du får mig langt fra i live
altid det samme hvorfor altid det samme
sted nat efter nat 25 år af en livstid
et rov af tølper rev Eva over giv mig
et kys gudindefest gode taler tæller
det overrevne itu drone girl jeg helt
tæt på fuld af nat fuld af rummets rollsjoyce
de kan lide at give os rebbaners rebus
de lange knebler overhængt med blade og fork
kæledyrsrøsten indstillet til Deres behag
mimre-rør ~ at fare vild i dit næbs
due drifter marvspændt

du, solforkortet, forhenværende altid hvirvel
tal ikke til mig opknappet
with all closed doors
jeg dirker potevejret remser af oldtid
et fnug jeg reserverer min
datters tunge bladrer Jorn
sylfefærd trækker nys af nordlys
en række sumo-snurretoppe
albuerøde

kært men ikke festligt
gaber du killingeknuden i sækken
til mosset løfter poten sin kat
og læberne æder kul
med et snuptag
blir stalden gallopfri
så kun ugler
kan tegne lemniskat nok
til at opfylde de spor.




 


No comments: