Friday 26 April 2024



Jeg går sovende gennem jeres pause 

jeg ser floder gyde sole hurtigere end kage 

jeg hører tyvene råbe på påske  

jeg genhører hasseltræernes rødder 

            blitze sine rakler  

jeg skal atter hører solen regne violer 

           op over knæenes håb  

jeg giver et offer af gylden høst 

        hvis du udstår hyazinternes razzia  

jeg sidder inde i solen 

       til regnen er parat til at udfri æblernes råb 

jeg giver elve gyldne segl 

        for en kåbe af iskrystaller og sod  

jeg føder den ene sol 

      stilheden har passet med hajfinnehalse  

jeg besejrer alle givne gaver, røverne tog 

    ud af kagen, imens I talte rynker 

jeg finder den anden seddel 

   der holdt fødderne op som faner 

jeg skriver på den elektriske tavle 

              om alle gaverne mine landsmænd gav 

jeg giver hæder til fødte ånder 

           der ånder gennem nåle i væggen 

jeg tænder for radioen og slukker igen 

jeg ligger og sover 

jeg fylder bøjlerne med gnubbende æsler 

jeg trækker riven gennem alvoren 

               hvor alvorssolen fordamper diesel 

jeg toner æonernes nøgler med slutsølvets øjne 

jeg flipper hædersstråler over de parate ånder 

jeg fylder juleløg i sneens egeløv  

jeg trækker river gennem det ydre rum 

                så senegræsset kan lyse som nerver.










   


 

No comments: