Wednesday 2 May 2007

( K r u m m e r i k )

Jeg har bestilt en pikbil så skal jeg have alt mit pikpak ud i den hi hi jeg skal af i næste by og så skal jeg have det hele - alt det hele - jeg har ikke selv lagt det op - ku De måske hjælpe mig? hva sir De? min billet!? men De har jo allerede kontrolleret planter og fisk - hvad vil de dog med min billet!? Krummerik siger De - nej! det er bare jernkorset der tynger - ja, ja - De må gerne hjælpe mig sidder kraven rigtigt, ja ja ret den bare - ja - se så nu kan man se glødelampen igen.

1 comment:

Robert Henningsson said...

Skrevet på en rejse i Tyskland oktober 2003. Et eller to år senere tilføjede jeg en fortsættelse, som imidlertid pt har forputtet sig. Teksten (med fortsættelsen også - hvis jeg finder den) her til lejligheden adopteret af DET GRÅ HUS, da jeg finder det betimeligt - (den overvældende respons taget i betragtning (og ja jeg har sikkert ikke fortjent det)); og er taknemlig for hvert et fingerpeg eller om blot FINGEREN som sådan.

NB DET GRÅ HUS er i al ydmyghed ment som en oprejsning til Herman Bang; nu hvor genkommende puritanisme (Zeitgeist) synes at tage kvælertag på de frimodiges åndedræt.