Tuesday 30 July 2013

Prærievogn

Jamen så måtte jeg jo stryge flaget, forstår du, de tillader jo ikke sådan nogle vel, ja den her, den krejlede jeg mig til fra en politi kommissær og den anden, ja, dén på hatten, den er jo sådan en brandmajorting, men så snart jeg krydsede grænsen til Holland med krikken og det hele, så tog jeg akkurat svineriet på igen, og så gik turen jo videre ned gennem alle de lande der, du ved, og Spanien og Portugal,  nej, nej, nej, ingen rødvin, der er det her stof  methalgyranin, jaah, sådan noget garvesyrepis, det kan kadaveret sgu ikke holde til. Hvad der skete med hånden, jo, ser du, sådan en kleppert der, den trækker sgu godt, og jeg havde tovet viklet omkring her, og når den så driver fremad med fuld fart, jamen for helvede, så er der sgu kræfter bag, der røg lige tre fingre – bare sådan som når du flænser knapperne af skjorten, ja, og så greb jeg for med den anden, og det gik jo også galt, så kom de alle sammen, alle dag-campisterne dér, op mod en fyrre stykker tror jeg sgu, og blodet fossede og spruttede og sprøjtede, fy, for helvede, men der var én, der kom med isposer, og lagde fingrene på is, så ringede de efter ambulancen, og jeg havde den her plasticpose presset ned over hånden, blodet blev bare ved, det ville sgu stadig ud, og der gik 42 minutter, og så kom der en taxa, en taxa, sagde jeg, hvad helvede skal det betyde, kommer der ikke en ambulance … nej, det gjorde der ikke, de var alle af sted til andre opgaver, og så kom jeg så der ind, der kan sgu da snart ikke være mere blod, tænkte jeg,  men de ordnede ikke noget der, skadestuen er jo nedlagt, og jeg måtte helt op til Viborg, så var der gået to timer inden jeg endelig kom til den rette fagkundskab,  to timer! Jeg skulle bare selv for længst have gjort det, ja, syet dem på. Isen var jo for helvede for længst smeltet, og de kunne ikke sy fingrene på, og den anden måtte de også skærer af, ja, to fingre på den her hånd og fire på den anden, det er alt tilbage, det er ni dage siden nu, og fingrene ligger der inde i vognen, jeg kan ikke nænne at smide dem ud, de ligger i sprit, så har jeg tænkt mig, det skal være sådan en gæstesnaps, en aperitif, og hvis du ikke kysser fingeren i første slurk, så er næste omgang din.

No comments: