Saturday 12 November 2011

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
I mørket fandt de mit ansigt
med fingrene talte de
et menneske for hvert træk de drog frem
de vidste ikke at jeg havde
et andet
der talte mere end år
jeg åbnede munden og sagde
dét ingen havde gættet
det ingen havde gættet
at mit ansigt var mørkets
og lige så mange lygter
som mine ansigtstræk
kunne mønstre
fra hver eneste genkendte
menneskeværdige mimik
udgjorde det ansigt
jeg vidste skulle være mit
mens alle stadigt troede
det bare var en del
af et mangfoldigt mørkes
små bevægelige lys.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

No comments: