Friday 17 June 2011

Godt, når den er underskrevet, siger vi op. I morgen søndag? Æskerne og papiret er jo tilvejebragt, så forlaget får ingen udgifter på dét. Ventetiden har varet længe nok. Jeg vil videre. Vi skal videre. I er velkomne. Dog kan jeg ingen steder tage, da jeg er alene med børnene i eftermiddag og i aften. Kigger I op? Jeg har kaffe og brød. Og en vidunderlig urtesnaps ... Ah, det lyder fint - er I nord eller syd for slusen? Klokken tyve er vi jo ufravigeligt i selskab med Asterix og Obelix, hvordan lyder det? I morgen eftermiddag er der jo NB fri friluftskoncert med Secret Oyster! Ja, din orienteringssans lyder yderst fornuftig. Kommer I igennem Brassø? Ja, mon ikke det er Oves stemme. [Ej, gu' var det ej]. Den har jeg svømmet tværs over tur-retur som tolvårig! Husk, hvis I blir udmattede, at hjemturen er medstrøms. Ja, strømmen er ikke ubetydelig. Ja, det var jeg jo. Vi dykkede også ned på bunden ud for rutebådenes bro. Det kan man ikke sige. De sidste to år har vandet pga. vandremuslingen været fuldstændigt klart, som det aldrig har været klart før. Men for nogle måneder siden blev det så algegrønt igen, hvilket iø om ikke andet er en fordel for sandarten.

No comments: